मुख्य सामग्रीवर वगळा

Our Bhusawal...

Bhusawal Junction is a best station in Central Railway zone. Bhusaval railway station was set up in 1863. The loco shed at Bhusaval was established by Great Indian Peninsula Railway in 1919. At that time it was the largest in Asia and third largest in the world. There are eight platforms and three more (total @ 11) on this station. One more means nine platforms are there soon. There are 327 trains arrives on this station. Bhusawal railway junction is one of the largest railway yards of the Indian subcontinent. Bhusawal railway yard is one of the biggest yard in Asia. It is second largest yard in Asia. A unique diamond crossing can be seen here, it is in ninety (90) degree to each other. Bhusawal is the nearest such a railway junction to Ajanta (60 km away) where every train has a stop. There are 23 direct trains from Pune to Bhusawal. The distance from Pune to Bhusawal is 344 km and the road distance between Pune to Bhusawal is 396 km. By Train it is 497 Km. It takes up to 8 (eight) hours approx by train. Even direct Bus fasility is also available. Bhusawal is also famous for its banana cultivation. Traders from various parts of the country come to Bhusawal to buy raw bananas. Bananas are exported to different countries across the world. Bhusawal is also known for special white-green brinjals that are grown locally in the nearby areas. Bhusawal sizzles up to 49 Degree °C in April, May and mostly few days in June also!. Bhusawal Thermal Power Station is a 1,420-mega watt (MW) capacity currently, approximately 8 kilometers away from the city of Bhusawal. There are four units are running at present which has 210, 210, 500, 500 MW capacity. One 62.5 MW capacity unit has been deleted previously.

या ब्लॉगवरील लोकप्रिय पोस्ट

आमची मुंबई...

लोकल वेळेवर आली नाही म्हणजे झाले...हरी ओम् तत्सत्।

पवनचक्क्यांच्या अवजड सामुग्रीच्या वाहतुकीमुळे नुकसानग्रस्त रस्त्यांची जबाबदारी "महाऊर्जा" ची: भुजबळ

  मुंबई, ता. २४ - पवनचक्क्या उभारण्यासाठी लागणार्‍या अवजड यंत्रसामुग्रीच्या वाहतुकीमुळे रस्त्यांचे मोठ्या प्रमाणात नुकसान होते. या रस्त्यांच्या देखभाल-दुरुस्तीची जबाबदारी अपारंपारिक ऊर्जा विभागाने स्वीकार ली पाहिजे, असे सार्वजनिक बांधकाममंत्री छगन भुजबळ यांनी त्यांच्या दालनात झालेल्या बैठकीत स्पष्ट केले आहे. सार्वजनिक बांधकाम विभागाकडून तयार करण्यात आलेले रस्ते किमान ५ वर्षे सुस्थितीत रहावे अशी अपेक्षा असते. तथापि, पवनऊर्जा प्रकल्पांसाठी लागणार्‍या अवजड यंत्रसामुग्रीच्या वाहतुकीमुळे ते सुस्थितीत राहू शकत नाहीत व लवकर खराब होतात. याप्रकारे सांगली, धुळे, नंदूरबार, सातारा, अहमदनगर, नाशिक जिल्ह्यातील राज्यमार्ग, प्रमुख जिल्हामार्ग, इतर जिल्हामार्ग तसेच ग्रामीण मार्ग असे सगळे मिळून सुमारे ६३५.५८ किलोमीटर लांबीचे रस्ते खराब झाले आहेत. यांच्या दुरुस्तीची जबाबदारी अपारंपारिक ऊर्जा विभागाने घेतलीच पाहिजे. या रस्त्यांची देखभाल-दुरुस्ती सार्वजनिक बांधकाम विभाग घेईलही, मात्र त्याच्या खर्चाची तरतूद संबंधित विभागाने करावी असेही श्री. भुजबळ यांनी स्पष्ट केले.

Chokhi Dhani Indore....Welcome...!!! 2012